Sunday, May 13, 2012

#852: WAJIB TONTON. PARODI. SINIKAL.



Aku slowpoke, aku baru jumpa video ini selepas dikongsi melalui Youtube pada 10 Mei 2012. Baru lagi ni.

Ia sangat sinis, sangat kelakar dan banyak tersirat. Bagi mereka yang kerap mengikuti perkembangan semasa, pasti kenal dan faham karektor yang diketengahkan Afdlin Shauki and the gang.

Aku puas gelak dan korang mesti gelak sesama tetapi fahami apa yang tersirat. Read between the lines.

Even nama digunakan pun sinikal - Bangkang Dari Longkang! Malangnya, hanya tiga video dikongsi setakat ini oleh grup Bangkang Dari Longkang ini.

Siap disclaimer ok. "This dark comedy was created by a bunch of Malaysians to laugh at a bunch of Malaysians. It touches on many topics from day to day situations to even politics. If you feel this video was intended for you, jangan terasa beb!"

Tetapi, AWAS. Jika anda menggunakan streamyx, banyakkanlah bersabar. Tahan diri anda dari menyumpah ya.

Setiap dialog memberi maksud tersendiri. 

Contoh: Apabila Harun Salim Bachik menyuruh pengikut demonstrasi melaungkan Bakso Bakso. Orang yang ikut melaungkan, hanya tahu ikut jek. Hahaha.

"Kami sangat haus, nak minum ais batu. Udah udahlah, awek depan jambu, kalau dia tak mengandung, mesti dia laku." 






Hahahahahah. Sinikal.

We want more Afdlin and the gang!!

Bangkang Dari Longkang rocks!!

7 comments:

The Red Rambutan said...

Hu hu ...yang paling bagus ni!

The Red Rambutan said...

Bang . Sinikal tu apa?

miloais milo said...
This comment has been removed by the author.
miloais milo said...

iols suker video ni..
mana2 yg nak sentap tu
pikir lah dulu ye...
jangan tengok dan terima bulat2
setiap ayat - ada makna tersirat

zulfikar hazri said...

bakso bakso bakso...


p/s aku tengah tengok 'bila pilihanraya' bangkang dari longkang ni gak.. haha

Muhammad Afiq Mohd Sadli said...

sinikal=cynical=menyindir~

aswadz said...

mmg best. tp kalo bkk youtube diorang, ramai yg dislike. diorang butthurt agak nyer.

DISCLAIMER FOR THE IDIOTS.

Dear idiots and faggots, if you think you can win a fight over internet, you are at the right place. Altho, I am NOT writing to represent any of my employers, you may at any time throw your tantrum here and be willingly ready to be eaten by us. If you know the law better, leave defamation comments because I am not gonna be fucking responsible of your acts here. If you feel offended of my writings, you are a faggot. And you listen to Justin Bieber rite? Ok, you are a faggot.