Wednesday, December 29, 2010

Kebebasan Seksual? Sexual Liberty?

This is a piece written by a blogger buddy of mine - Desert Rose, reprinted here for all my readers to ponder.
Original posting here.

I was asked to write about something by a group of concerned friends. Beside, my conscience urged me to write although my writings ni takder sapa nak baca pun. But at least I have done my part.

Sama seperti kisah seekor burung kecil yang cuba mengambil air dengan paruh kecilnya ,berulang alik untuk memadamkan api yang membakar Nabi Ibrahim A.S. Usaha si burung kecil dipandang remeh oleh burung2 besar dan dengan sinis mereka menyatakan betapa tidak masuk akal usaha burung kecil untuk cuba memadamkan api yang begitu marak. Tapi kata burung kecil, Allah tidak akan memandang pada berjaya atau tidak usaha nya tapi Allah akan bertanya, apakah yang telah kau lakukan untuk membantu Ibrahim? Jika aku tidak berusaha sedaya yang aku mampu, apakah yang akan aku jawap di hadapan Allah nanti?

So here I am, menulis kerana Allah dan saya berdoa segolongan kecil reader saya akan mendapat keredhaan dan keberkatan Allah dengan membaca tulisan ini dan moga Allah memberikan kebaikan kepada kita semua dan sentiasa kita dalam rahmat dan kasih sayang Allah.

Its about a group of individuals  forming their own society to create awareness of Sexual Freedom and urge sexual liberty or Freedom of Sexuality to be included as Human Rights. In other words, they want the right of LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual and Transexual) to be recognized and they have strong backing from the Bar Council, SUHAKAM, SUARAM and a few others.

As a member of Bar Council, representing thousand of my other friends , we strongly say,what  the Bar Council acknowledges, does not render or carry the stand of the whole members of the Bar. We beg to differ.

Ramai LGBT lepas ni akan menghentam saya mungkin. Tetapi saya menulis atas dasar memelihara  agama Allah yang saya cintai dan kerana Rasul saya yang sangat saya kasihi,. Dan kerana jika saya diberi peluang masuk syurga, saya nak masuk ramai2 dengan semua saudara seIslam saya , tanpa ada yang perlu rentung di neraka dulu. Itulah aspirasi Rasululullah, syafaat baginda disimpan untuk membolehkan kesemua umatnya masuk syurga. Terpaksa saya rebut saudara2 dari tangan Iblis yang juga misinya tak mahu masuk neraka sendirian, dia juga nak bawak seramai mungkin ahli rombongannya ke Jahim.

Dan kerana saya  sedar bahawa dakwah itu adalah tanggungjawab setiap orang mukmin by virtue of Surah Al Asr.Tidakkah kita dituntut berpesan-pesan pada kebenaran?

Mereka berkata "SAYA GAY ,SAYA OK". Dan saya nak katakan di sini "SAYA TAK TEGUR KALU, SAYA YANG TAK OK" ...

I am not going to discuss this matter with LGBT  yang tidak beragama Islam. Not to say that they are okay because they are not Muslims. But I have to say things more to my fellow Muslim.Kerana jika kita saudara seIslam pun tak mampu mengejutkan saudara kita sendiri dari terbuai dosa dan tipu daya syaitan, mampukah kita menyampaikan kesucian agama kita kepada yang tidak beriman?

Kita hamba Allah. Period.Whether u like it or not that's we are, servant of Allah. Hamba ada choice?  Supposedly tak ada. Kerana we have no choice but to obey HIM.

TETAPI, cuba duduk sekejap dan fikir. Supposedly kita tiada pilihan. Tapi kerana kasih sayang Allah yang Rahman yang Rahim, maka kita hamba yang hina dina ini diberikan pilihan yang sepatutnya TIDAK PERLU KITA DAPAT.

We have a choice. SYURGA or NERAKA. Allah bestowed us with conscience, heart (sukma) for us to think and to value each and every action in our life.


Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketakwaan. Beruntung bagi yang mensucikannya, merugi bagi yang mengotorinya
As-Syams -8-10

Bila nak buat sesuatu benda, tanya hati. Betul atau tidak perbuatan aku ni? Kerana hati itulah raja. Jika baik kata hati,maka baiklah keseluruhannya perbuatan kita itu.

Kita dihidupkan dan masih bernafas sehingga hari ini kerana cintaNya. Jadi begitu beraninya kita melakukan perbuatan yang dilarangNya?


Allah cipta kita saja suka2???? Saja-saja ???? Begitukah purpose Allah menciptkan kita di dunia ini?

Kalau begitu kenapa Allah berfirman'

"Dan kami tidak menciptakan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya dengan sia-sia."
Surah Sad-27

Jadi kenapa Allah menciptakan kita.? Daalam sibuk2 kita nak buat NGO tu , duduk sekejap dan buka Al Quran.

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaku
Surah Al Zaariyat: 56

Jadi kenapa kita bercakap seperti orang tidak bertuhan?

On top of that Allah jadikan kita khalifah di bumi ini dan dikatakan kita sebagai ciptaan Allah yang sempurna, sebaik2 kejadian sehingga seluruh Malaikat diminta tunduk kepada Nabi Adam. Lupakah kita bahawa Iblis menderhaka kerana kita?

Jadi, sampai nya hati kita menderhaka kepada Allah, Tuhan yang menciptakan kita dengan penuh kasih dan sayang......sampainya hati kita menzalimi diri kita sendiri. Taukah saudaraku sekalian bahawa setiap ciptaan Allah di cakrawala ini semuanya bertasbih kepada Allah, termasuk urat nadi dan setiap zarah molekul dan neutron dalam DNA tubuh badanmu juga sedang bertawaf bertasbih kepada Allah ? Tetapi begitu sanggup dan beraninya kau menzalimi titis darahmu sendiri? 

Sudahkah kau lupa kesusahpayahan Rasululullah berjuang demi Islam yang kita ada hari ini? Kenapa nak sia-siakan atas nama hawa nafsu???

Celalah saya jika saya salah, tapi saya ingin katakan di sini terjadinya nafsu songsang pada diri  LGBT  hanyalah kerana mereka meninggalkan suruhan Allah . Siapa di antara LGBT sekalian yang solat 5 waktu sehari semalam tanpa culas sila angkat tangan.....

Tapi jika ada yang mengatakan ya , saya menjaga solat saya tapi saya masih ingin menjadi gay, maka tolong lah muhasabah kualiti solat dan nilai diri anda sendiri. Sudahkah kamu solat seperti yang dinyatakan Rasululullah "Hendaklah kamu menyembah Allah seolah-olah engkau melihatNya, andaikata kau tak mampu, maka yakinlah bahawa Dia melihat engkau"

Kerana jika begitu lah solat kita, kita tidak akan sanggup untuk berbuat kemaksiatan walaupun seinci kerana takut dan malu pada Allah yang begitu banyak melimpah ruahkah rezeki Nya kepada kita.Hatta kita akan sibuk berbuat amal dan kebajikan  dan tak ada masa nak lagi nak emo2 tak tentu pasal macam penyokong bola Indonesia, nak mintak seluruh dunia memahami jiwa dan preference kita yang kita rasa suci itu.

Solat itu firman Allah, akan mencegah kita dari perbuatan keji dan mungkar. Mungkar itu puncanya nafsu dan syaitan. Malahan nafsu itu lebih berbahaya daripada syaitan.

Apa kamu yakin saudaraku, naluri luar tabii yang lahir dari diri kamu itu bukan dorongan hawa nafsu yang berpaksikan Iblis durjana yang cuba menarikmu menjadi kawannya di neraka jahim kelak??

Ingatlah dosa Iblis itu pun hanyalah sombong. Tapi dosa-dosa kita sebagai hamba Allah yang mulia ini melebihi daripada dosa Iblis laktullah itu sendiri. Iblis pun tabik spring.

Saya cuba mencari dalam Al Quran Al Karim, mungkinkah terselit hak asasi yang cuba dipertahankan oleh kamu-kamu semua, tapi mungkin kerana bodohnya saya , saya tidak berjumpa satu pun.

Tapi saya hanya menemukan Ayat2 Allah yang mencegah dan mencerca perbuatan seks luar tabii.

"Wahai Manusia Kami menciptakan kamu terdiri daripada lelaki dan perempuan"
Surah Al Hujurat : 13


Dan hadith Rasululullah s.a.w : Allah telah melaknati si perempuan yang berlagak lelaki dan si lelaki yang berlagak perempuan'

Riwayat Ibnu Majah & Abu Dawud

Saya sedih membaca hadis ini kerana saya takut akan siksa Allah kepada saudara seagama saya yang akan dilaknati Allah jika berterusan begini.

Hayatilah apa yang terjadi pada kaum Nabi Luth a.s . dalam Surah Hud. Kalau kita boleh beli IPad berharga ribuan ringgit, senaskah Al Quran terjemahan hanya berharga RM39.90 di MPH.

Dan itulah penyuluh jalan kita menuju negeri abadi.

Allah berfirman dalam Surah Hud : 82

"Maka apabila datang azab Kami , Kami balikkan negeri itu, bahagian atas menjadi bahagian bawah dan Kami hujani mereka dengan batu daripada tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi"

Pergilah berkunjung ke Sodom, sebuah tempat di Jordan dan lihatlah Laut Mati atau salt of Valley yang terjadi disebabkan peristiwa di atas. Even batu daripada tanah yang terbakar itu pun masih ada di sana, yang secara scientificnya dikenali sebagai gypsum yang terhasil apabila batu belerang dan batu kapur dibakar.

Seluruh kaum Nabi Luth yang mengamalkan homosexual itu dilenyapkan terus daripada muka bumi bersama tamadun mereka sekaligus. Begitu sahaja. Kun Fayakun. Ada ke sesuatu yang mustahil bagi Allah?

Mahukah saudaraku sekalian bertanggunjawab sekiranya murka Allah kepada saudara semua menjadi alasan untuk Allah menurunkan bala bencana kepada semua rakyat Malaysia? Tidakkah saudara melihat tsunami yang melanda Acheh? Letupan Merapi di Jogja? Taufan Katrina , gempa, ribut salji yang parah? Semoden mana sekalipun teknologi manusia masih tidak mampu menghalang kemurkaan Allah dan teknologiNya yang maha hebat.

Accident yang mengorbankan majority manusia di bumi Malaysia, banjir dan sebagainya, itu hanya sepicis sahaja daripada teguran Allah buat kita.

Mungkinkah Allah sedang reserve sesuatu yang maha hebat lagi untuk kita??? 

Rights atau hak yang digariskan dalam Islam sudah cantik ,lengkap dan padat. Merangkumi semua aspek hidup dan hak-hak lain itu hanyalah fatamorgana ciptaan manusia yang bertopeng hawa nafsu semata.

1. Hak untuk memelihara agama
2. Hak memelihara akal
3. Hak untuk memelihara keturunan
4.Hak untuk memelihara jiwa
5.Hak untuk memelihara harta benda

Tak cukup kah hak2 di atas untuk kita hidup sebagai Manusia yang bertamadun di bumi Allah? Hak yang sudah Allah gariskan dengan cantik, semuanya kita persiakan.

Kita tidak pertahankan agama kita yang suci kerana mengejar nikmat dunia. Kalau kita pertahankan , kenapa tak takut dengan larangan dan balasan Allah?

Kita tidak memelihara akal fikiran kita yang waras dan membiarkan hawa nafsu menguasai nya

Kita tidak peduli pasal keturunan kita yang akan habis dan pupus kerana kita tidak menghasilkan zuriat kerana kita mensia-siakan benih kita yang mulia di tempat yang haram bagi kita.

Kita tidak memelihara jiwa kita yang begitu luhur diciptakan Allah. Jika kita menghargai jiwa kita as Mukmin dan hamba Allah, pasti kita tidak akan mensia-siakan nyawa kita di dunia dengan berbuat kemaksiatan. Kita tidak akan lupa yang kita akan mati bila-bila sahaja yang dikehendaki Allah. Kita lupa nyawa kita milik Allah. 

Saya doakan hidayah Allah mencerahkan hati saudara semua sebelum sakratul maut menjemput dan saudara bertemu Allah dengan husnul khatimah. Bayangkan jika nyawa ditarik ketika sedang melakukan kemaksiatan? Bayangkan jika nyawa direnggut ketika kita sedang berpesta meminta dunia mengiktiraf hak yang Allah haramkan ke atas hambaNya...

Tidak dinafikan adanya makhluk Allah yang dipanggil khunsa. Yang dilahirkan dengan mempunyai alat kelamin yang memusykilkan. Tetapi semua ciptaan Allah adalah milik Allah, dan sudah tentu Allah yang Maha Pengasih lagu Maha Bijaksana memberikan juga penyelesaiannya.

Begitu syumulnya Islam sehingga kan tergaris cara2 atau metodologi untuk determine jantina seorang khunsa, dari melihat cara keluar air kencing, cara keluar mani, keluar darah haid , kehamilan dan melahirkan.

Saya bagi contoh satu sahaja, sebab saya bukan nak karang kitab. Cara keluar kencing. Jika ada dua kelamin, jika kencing keluar dari organ genital lelaki maka dia dikira lelaki dan begitulah sebaliknya.Jika kencing itu keluar dari kedua2 alat kelamin, maka kena dilihat keluar dari yang mana dahulu. Jika serentak keluarnya, maka yang mana yang paling lama keluarnya. Jika berhentinya juga sama, barulah dikategorikan sebagai khunsa musykil. Tapi test seterusnya dilihat dari sudut lain, contohnya adakah dia datang haid, bolehkah dia mengandung dan sebagainya.

In short jika ada pun kita begini, pasti Islam ada penyelesaiannya. Kenalah rujuk kepada tempat yang betul untuk mengetahuinya, bukan kepada Amnesty International.

Hati hanya akan menjadi tenang jika mengingati Allah - Surah Ar Raad-28

Tidak timbul isu LGBT yang dikatakan kesunyian, berseorangan , murung depressed dan kemudiannya hilang arah dan bunuh diri. Kerana tiada suatu apa pun hiburan di dunia ini dapat menenangkan hati seorang Hamba melainkan Tuhannya. 

Naluri dan keinginan yang telah Allah haramkan jika masih kita inginkan adalah definately tipu daya syaitan.

Dan jika engkau dinodai oleh syaitan dengan suatu nodaan , maka berlindunglah engkau kepada Allah, sesunnguhnya Dia Maha Mendengar Maha mengetahui. Sesungguhnya orang-orang yang bertakwa apabila mereka ditipu oleh syaitan yang datang berkunjung, mereka segera ingat kembali dan ketika itu mereka menjadi orang2 yang mempunyai pemandangan"

Al-A'raaf:200-201

Seorang abid datang bertemu gurunya dan berkata "Bolehkah aku membuat maksiat/"

Jawab gurunya boleh, asalkan kau tidak melakukannya di bumi yang dimiliki Allah dan di tempat yang tidak dilihat Allah 

Maka abid itu pun menangis keinsafan kerana mana mungkin dia berada di tempat yang bukan milik Allah , Tuhan yang memiliki seluruh bumi dan cakrawala dan galaksi. Dan mana mungkin dia berada di tempat yang tidak dilihat Allah.

Jika kita rasa kita betul dan persetan kepada pendapat orang lain, cubalah berbuat benda terlarang itu tanpa pengetahuan Allah dan di tempat yang Allah tak nampak, silakanlah.

Dan jika kita rasa orang lain tidak faham kita dan hanya memperolok-olokkan kita dan berlagak bagus seperti saya yang menulis di blog saya yang tak sepertinya ini, maka tulislah wasiat siap2 bahawa tidak perlu yang hidup ini, menguruskan jenazah kita , kerana kita mampu mengapankan sendiri diri kita dan kemudian berjalan sendiri ke lubang kubur.

Dan tolong tulis sebuah statutory declaration  yang kita akan bawa ke kubur, untuk Allah baca dan tidak melaknati orang2 yang hidup ini kerana tidak menguruskan jenazah kita seperti selayaknya kita untuk berjumpa Allah, dalam jantina yang dikurniakan Allah kepada kita.

Dan tolonglah saya merayu jangan disalahkan saudaramu termasuk saya denga mengatakan di hadapan Allah kelak bahawa kami tidak pernah menasihatimu sebelum kematianmu.

Allah sentiasa menunggu taubat hambNya dengan terbuka dan sentiasa merindui airmata keinsafan hambaNya. Gembiranya Allah melihat  hambaNya yang bertaubat adalah seperti gembiranya manusia bertemu anak kesayangan yang disangka telah mati , tapi hidup kembali.

Tanamkan dalam hati sebuah hadith Qudsi ini, jika kita lalai dalam kenikmatan dunia dan merasa lazat dengan maksiat dan perbuatan yang dilarang Allah, dan merasa senang dan gembira berpoya-poya dan membuang masa dengan benda yang tidak berfaedah dan tidak langsung memberi kebaikan , maka tandanya  Allah sedang murka. Kerana murkanya Allah maka Dia mendorong hati kita untuk merasa senang dan lalai dalam dosa. Kerana sifat Allah itu Ar Rahman, Maha Pengasih maka Dia tetap juga mengurniakan rahmatNya kepada yang tidak beriman dan juga kepada Mukmin yang cuai dari memperingati Dia. Jika tanda Allah kasih, maka hati kita akan didorong untuk takut berbuat dosa.

Betapa besarnya kasih Allah kepada kita , walaupun marah masih lagi memberi rahmat dan rezeki. Kerana itu usah dipertikaikan kenapa orang yang tidak beriman dan Mukmin yang menderhakai Allah masih lagi senang hidupnya malah masih lagi diberi nafas , diberi rezeki dan masih lagi berpeluang menikmati Rahmat kehidupan di dunia ini.

Cuba letak diri kita sebagai seorang CEO di sebuah syarikat. Mahukah kita maafkan pekerja kita yang dah la pemalas, cuti selang sehari.Sentiasa bagi alasan. Tak perform. Pastu melanggar 90 peratus peraturan syarikat yang kita gariskan, kat belakang kita siap kutuk-kutuk lagi perturan2 tu semua. Apa tindakan kita kalau ada pekerja yang lahanat macam ni? Bagi dia bonus 18 bulan gaji ? Naikkan pangkat? Bagi elaun lebih lagi? Gila la kalau kita buat macam tu kan. Pasti kita dah nyahkan dia dari syarikat kita.

Cuba reverse kan situasi tu di tempat Allah sebagai CEO dan kita as kuli. Apa akan jadi pada kita kalau sifat durjana kita tu CEO balas dengan melenyapkan kita di muka bumi ini? Boleh sangat kan sebab Dia CEO.Tapi Allah masih lagi bagi kita rezeki untuk kita makan, air untuk kita minum dan anggota badan yang sempurna. Kalau Dia nak ambik balik pun itu hak Dia, anytime Dia boleh buat kan???

Pilih lah . Ini hak kita untuk memilih. Inilah sebenarnya HAK atau RIGHT yang perlu kita perjuangkan. HAK untuk mendapat Syurga Allah kerana HAK itu telah dijanjikan kepada semua hambanya. Inilah pilihan yang kena kita rebutkan. Tidakkah kita merasa kita terlalu banyak membuang masa memperjuangkan hak-hak yang tidak perlu??

10 comments:

azieazah said...

Terimakasih berpesan-pesan.... Allahuakbarrrr.

ruggedmom said...

En Hazrey, skrg ni terlalu ramai umat Islam yg tak nak ambil tahu hal agama sesama muslim. Alasan yg selalu kita dgr spt dia punya pasal, laki dia pun tak marah, kubur msg2, bla bla...
Sptutnya tegur dgn baik kalau tak blh diterima barulah terpakai alasan2 tu. Kita dah lupa setiap muslim bersaudara dan bertangungjawab utk berpesan-pesan.
Yg sedihnya ada pulak yg petah berkata-kata mempertahankan bab2 maksiat ni

lilacfla said...

saya baca laju2 kerana kekangan masa. (esok nak anta assignment)

andai kata saya baca selow2 pasti sudah saya nangis atas peringatan ni.

manusia hidup ni kerana Allah, menuju Allah. suka atau tak, destinasi kita taknak neraka. T_T smoga Allah menuntukan kita2 dalam perjuangan kecil ini di syurgaNya

thumbs up!!

LORD ZARA 札拉 said...

Nak share gak boleh tak?

i.am.belle said...

sokong. entri yg ditunggu keluar juga.

ada org dah tak tahu nak beza apa yg perlu diperjuangkan. halal haram dah tak nampak. dah buta hati.

good entry.

Budu said...

bro,

penulisan yang menarik bro hehe...terkesima bila membacanya, kalo tak insaf gak golongan2 LBGT nih tak tau nak kata...

kill em' all

adios...

ibnu marzuki al firdaus said...

syok kah lobang taik? better jolok cipap kucing betina... lol!

TARIKAT NOHIYAH to thesafeclinic, mail
show details 7:41 PM (0 minutes ago)

- Hide quoted text -



---------- Forwarded message ----------
From: TARIKAT NOHIYAH
Date: 2010/12/23
Subject: query
To: seksualitimerdeka@gmail.com
Cc: vizla.kumaresan@gmail.com, man_ohara@yahoo.com, s_sherine76@hotmail.com, gcyeow@tm.net.my, ptf@ptfmalaysia.org, contactus@mac.org.my



saya...

saya...

saya tumpas dengan haiwan betina...

dah ratusan binatang seperti kucing, anjing, kambing & seangkatan (saiz faraj sama & fit untuk zakar saya) dengannya telah saya nodai...

kadang2 saya teringin untuk kembali ke pangkal jalan namun... serakah saya lebih menguasai diri saya ini.

sejarahnya bermula bila saya tengok movie porno. nak ngorat & main kaum hawa, saya takut dibelasah ayah saya yang sungguh garang. bila tertengok kucing mengawan, saya nekad untuk mencuba menyetubuhi kucing betina di kawasan tersembunyi... akhirnya saya ketagih. walau kucing tersebut mati selepas dijimak, saya gagal mengawal emosi & akhirnya melakukan kegiatan tersebut berulang2 kali dengan pelbagai jenis haiwan yang betina sahaja...

boleh saya tahu adakah salah kelakuan saya ini & apa nak diklasifikasikan group tersebut? yelah, jika lelaki dengan lelaki = gay, wanita + wanita = lesbian, manusia + binatang = ?


yang benar & keliru,

MAL segambut KL

*p.s. 1. setakat ni saya guna kondom so tak risau pasal penyakit kelamin berjangkit (jika ada).
2. adakah saya layak untuk join kelab seksualitimerdeka?

related links:
http://www.google.com.my/#hl=ms&rlz=1R2SKPT_enMY404&q=human+fuck+animal&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=human+fuck+animal&gs_rfai=&fp=1187cdf2cdc17ab9 http://www.google.com.my/#hl=ms&rlz=1R2SKPT_enMY404&q=human+have+sex+with+animal&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=human+have+sex+with+animal&gs_rfai=&fp=1187cdf2cdc17ab9

MiSs LaDyBiRd ^o^' said...

terkesima sy membaca entry ni..tp apa yang dituliskan di atas sememangnya betul...sangat sedih melihat keadaan sekarang..lagi sedih melihat anak melayu beragama Islam yang dibesarkan dengan cara hidup Islam berkata dia ok as gay...penah juga sy terjumpa anak2 dara memaut pinggang perempuan yg berpewatakan lelaki....sedihnya...

FaznFaz said...

salam, terima kasih atas tazkirah ini.... takut nak ambil tau secara detail hal 'itu' sebab takut hati yang lemah akan berkata, kesiannya dia... biarlah, bukan kacau orang pun... walau iman yang senipis kulit bawang ini memberontak menyatakan ianya terang2 salah!!!

semoga dia memperoleh hidayah... itu saja yang mampu saya doakan...

nurfatihah said...

Alhamdulillah.. Sangat tkesan dgn pnulisan saudara.. SuhanaAllah.. Huraian yg padat namun mudah difahami.. Moga ia dpt mbantu saudara seIslam kita dr terjerumus dlm maksiat insyaAllah.. Sme2 kita doakan, insyaallah.. =)

DISCLAIMER FOR THE IDIOTS.

Dear idiots and faggots, if you think you can win a fight over internet, you are at the right place. Altho, I am NOT writing to represent any of my employers, you may at any time throw your tantrum here and be willingly ready to be eaten by us. If you know the law better, leave defamation comments because I am not gonna be fucking responsible of your acts here. If you feel offended of my writings, you are a faggot. And you listen to Justin Bieber rite? Ok, you are a faggot.