Saturday, August 29, 2009

MAAF, AKU TIDAK BERPUASA...

Aku nak mintak maaf, semalam aku tidak berpuasa.

Tetapi aku langsung tidak merasa kesal.

Langsung tidak. Sungguh tidak.

Sungguh sungguh semalam aku makan. Mengunyah.

Dan aku lakukan itu ketika waktu berbuka semalam.

Dan sekali lagi, aku berbuka bersama anak anak yatim.

Sorrylah, aku tak ada apa nak buat selain memikirkan bila kerajaan nak tutup Poslaju. Tutupkan jek, buang semua pekerjanya terutama yang hantar parcel. Serious ni, tutupkan jek Poslaju tu.

Betul, tapaukan Poslaju. Mana ada lajunya diaorang tu. Kerja pun asal cukupkan syarat jek. Itupun kekadang tak cukup syarat.

Di KL tempohari, ada orang Poslaju bawak lorinya untuk transport mercun. Kantol. Kantol bongoklah tu. Tak pandai cover line. Tulah, buat kerja tak ikhlas.


9 comments:

Belly-Button said...

ade kes ape yg pos opis ni?

<< s| tED| >> said...

hencek hazrey.. kamu ada baca tak entry aku bertajuk 'Pagi2 Muka Sudah Macam Tah**??' (aku jawabkan: TAKDE!!)

itu pengalaman aku pertama kali dalam tempoh 5-6 thn guna pos laju...

mungkin masalah aku bukan dgn pos laju tteapi lebih kepada Pos malaysia. tp 2x5lah!!

org yg seludup mercun kena tangkap tu thn lepas dia kaya raya sbb buat kerja yg sama. patutlah dia berani buat lagi. sekali buat penghantaran.. kayo tu!!

eh! apa aku nak buat. Sebelah opis aku ada gerai makan melayu bermaharajela menjual makanan kepada org yg x puasa. pagi2 dah berniaga... gerai ni pernah kena serbu. tapi x serik!

bengang betul aku!!

ninoZ said...

malam-malam buat pe puasa..rugi lerr beb
:D

<< s| tED| >> said...

bro.. aku blurlah.. x nampak emel kau kat mane.. ni emel aku.. mylosermind@yahoo.com

ko text kosong kat sini..

eddie dewanaga said...

beb, yg smuggle mercun tu budak poslaju ke..???


teruk seh...

Obefiend said...

bini aku anak yatim

so aku selalu makan dengan anak yatim juga woh!

zeqzeq said...

bila buat kerja tak betul nak untung cepat hee..lagi pun dah setahun dia KAYA..

cuba buat sekali sekala..

Hazrey said...

Belly button: Nice name kan. Haha. Adalah, tunggu...

Tedi: Let us pressure the government to shut down Poslaju. Mari kita antar petisyen.

ninoz: betul. Pandai pun. Sekolah mana dulu?

eddie: yup. DIa diversify kan bisnes. Inovasi.

Obefiend: Samalah dengan aku. Bini aku pun anak yatim.

zeqzeq: Hahah. Rugi kita tak kenal dia, kalau tidak, confirm raya ni kita boleh main mercun yang buat kita glamer sikit sebab lain dari yang lain.

Suria Azhar said...

oohh..patut la parcel asyik lambat smpi je..ade aktiviti sampingan rupanya diorg tu...

mmg dh lama tak ngepos pakai postaklaju ni..dh tau mmg slow..hehe

selamat berpuasa incik hazrey :))

DISCLAIMER FOR THE IDIOTS.

Dear idiots and faggots, if you think you can win a fight over internet, you are at the right place. Altho, I am NOT writing to represent any of my employers, you may at any time throw your tantrum here and be willingly ready to be eaten by us. If you know the law better, leave defamation comments because I am not gonna be fucking responsible of your acts here. If you feel offended of my writings, you are a faggot. And you listen to Justin Bieber rite? Ok, you are a faggot.